Celem pozycjonowania, jest nic innego, jak zwiększenie popularności naszej witryny w Sieci. Chodzi tutaj nie tylko o jej pozycję na liście naturalnych wyników wyszukiwania, ale też i liczbę odwiedzin. Osiągnięcie odpowiedniego pułapu, zarówno jeśli chodzi o pierwszy czynnik jak i o drugi, wcale nie jest takie proste. Jednym z kluczowych aspektów dobrze wykonanego pozycjonowania, jest zatroszczenie się o to, aby nasza strona internetowa wykazywała jak najwyższy współczynnik domain rating. Czym jednak jest ten współczynnik i za co dokładnie odpowiada? W jaki sposób sprawić, aby był on jak najwyższy? Na te, jak również i na wiele innych pytań związanych z tym zagadnieniem, znajdziecie odpowiedzi w niniejszym artykule.
Co to jest autorytet domeny?
Na samym początku, koniecznie należy wyjaśnić samo pojęcie, którym jest domain rating. To tak naprawdę nic innego, jak popularność naszej domeny w Sieci. Zamiennie używane jest także określenie takie jak autorytet domeny. Bardzo ważne jest jednak to, aby nie mylić pojęcia popularności naszej strony z pojęciem popularności domeny. Niestety, nadal jest to bardzo częsty błąd. Wystarczy jednak zapamiętać nazwę, którą jest domain (domena) rating (ocena) i dostaniemy pełną definicję tego pojęcia.
Domain rating jest mierzony na podstawie analizy kilku aspektów, a są to:
- całkowita liczba domen a także linków, które kierują na konkretną stronę internetową,
- jakość – zarówno samych domen, jak i linków,
- ocena jakości wewnętrznej struktury linków na stronie internetowej,
- ruch na stronie internetowej,
- doświadczenie użytkownika.
Innymi słowy, podstawą, jeśli mowa o osiągnięciu jak najwyższego współczynnika DA, są w dużej mierze linki, które kierują do danej domeny. Co do zasady: Im więcej linków oraz domen kieruje użytkowników na twoją stronę internetową, tym większa szansa na osiągnięcie wysokiego współczynnika DA.
Atrybuty dofollow i nofollow – co to takiego?
Jedną z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o osiągnięcie jak najwyższego współczynnika DA, są linki, które kierują do twojej strony. Kiedy jednak tworzysz ich bazę, musisz zwrócić uwagę na bardzo ważną kwestię, a mianowicie na atrybuty tych linków. Dzielą się one na dwie grupy:
- atrybuty dofollow,
- atrybuty nofollow.
Co różni te dwa pojęcia? Tak naprawdę różnica pomiędzy nimi jest kluczowa, jeśli chodzi o budowanie silnej i popularnej domeny.
Atrybut nofollow (w wolnym tłumaczeniu oznaczający: nie idź tam), mówi wyszukiwarce, aby nie szła tam, gdzie dany link kieruje. W konsekwencji oznacza to, że nawet jeśli umieścimy taki rodzaj linków, to nie przyniosą one pożądanego rezultatu. Z kolei atrybut dofollow (wolne tłumaczenie: idź tam), działa w dokładnie odwrotny sposób: wręcz zachęca, aby wejść w dany link i tym samym przenieść się na konkretną domenę
No dobrze, ale skoro linki dzielą się na dwie grupy, z czego tylko jedna z nich może przynieść realne korzyści dla naszej domeny, to w takim razie po co nam atrybuty nofollow? Paradoksalnie, ich rola jest dość istotna.Atrybut nofollow ma za zadanie przede wszystkim sprawować kontrolę w przypadku jakichkolwiek manipulacji lub niewłaściwego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. To swoisty strażnik, jeśli chodzi o linkowanie. Tym samym, to właśnie z jego pomocą możliwe jest znacznie szybsze i łatwiejsze uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie można zatem całkowicie z niego rezygnować – idealną sytuacją jest ta, w której zachowany zostaje balans pomiędzy atrybutami dofollow i nofollow.
Czym mierzyć współczynnik Domain Rating?
Istotnym aspektem, jeśli chodzi o zwiększenie autorytetu naszej domeny, jest umiejętne mierzenie współczynnika DR. Do tego celu zostały stworzone odpowiednie narzędzia, za pomocą których w prosty i bardzo szybki sposób sprawdzimy, na jakim poziomie jest współczynnik DR w przypadku naszej domeny. Wyróżniamy tak naprawdę dwa narzędzia, które sprawdzą się w tym przypadku najlepiej, a są to:
- MOZ
- Ahrefs
Zdecydowanie bardziej popularnym narzędziem jest Ahrefs, z prostego względu: do sprawdzenia współczynnika DR dla danej domeny nie jest konieczna ani rejestracja ani tym bardziej uiszczanie opłaty. W ten sposób, w dosłownie kilka chwil, jesteśmy w stanie przeprowadzić skrupulatną analizę backlinków. Ahrefs sprawdza nie tylko ilość linków kierującą do danej domeny, ale również ich wiarygodność i jakość. Dzięki temu jesteś w stanie bardzo dokładnie zaplanować strategię linkowania dla twojej domeny. Możesz także z pomocą tego narzędzia wykonać analizę słów kluczowych czy sprawdzić URL Rating.
O czym jeszcze należy pamiętać, kiedy chcemy zwiększyć popularność naszej domeny?
Korzystanie z narzędzi jak również przykładanie dużej uwagi do rodzaju linków, które mają kierować do naszej domeny, to nie wszystkie działania, które należy przedsięwziąć, jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiego współczynnika domain rating. Poza tym, musimy zadbać o takie czynniki jak:
- Opracowanie odpowiedniej strategii budowania linków – w tym przypadku, ilość nie zawsze będzie równać się jakości. Linki, które kierują do naszej domeny, powinny być nie tylko silne, ale też i pochodzić z bezpiecznych i rzetelnych źródeł – czyli innych domen. Wybierajmy zatem te domeny, które wyróżnia wysoki współczynnik DR.
- Nie bój się publikacji na innych stronach – pisanie komentarzy jako gość, czy publikowanie gościnnych artykułów na innych, dobrej jakości stronach, to także jeden z kluczowych elementów, które mają na celu podniesienie współczynnika DR. Jest to tzw. Guest Posting.
- Postaraj się o to, aby inni użytkownicy Sieci wspominali Twoją stronę – wzmianki, szczególnie te, które są wynikiem udanych zakupów, to coś, na czym powinno ci zależeć. Dbaj o swoich klientów i pozwalaj na oznaczanie twojej domeny w ich postach – to z całą pewnością zaprocentuje.
- Twórz wewnętrzne linki w swoich treściach – to także jeden z bardzo ważnych elementów, które przyczyniają się do zwiększenia wskaźnika DR.
- Zwracaj uwagę na to, czy linki, które kierują do twojej domeny, nie są uszkodzone. Umieszczanie wadliwych linków, nie działa korzystnie na widoczność danej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Podsumowanie
Dobrych praktyk, które przyczyniają się do zwiększenia współczynnika Domain Rating, jest bardzo dużo. Oczywistym jest, że o część z nich, jesteśmy w stanie zadbać samodzielnie. Są jednak takie aspekty, w przypadku których niezbędna będzie pomoc specjalistów – np. dobrej agencji SEO. Pamiętaj też, że pozycja twojej domeny oraz jej ocena, znacząco wpływa na wyniki sprzedaży twoich produktów czy usług. Inwestycja w wysokiej jakości content na stronie a także staranność, jeśli chodzi o planowanie linkowania, zaprocentują – tego możesz być pewny.